Ambivert

Perlahan aku merentasi dunia di dalam kelam malam

Mengatur langkah ke dunia yang aku ciptakan untuk bersendirian

Dunia yang tiada udara untuk diciptakan sebarang bunyi

Dunia yang tiada cahaya untuk kaki berkembara

Hilang sebentar minda yang penuh dengan masalah

Kaku aku disitu namun tenang menguasai diri

Sunyi.. ia menjadi lebih lantang dari kesibukan siang

Dan pekat malam menjadikan aku peka dengan sekelilingnya

Dunia yang gelap gelita aku ciptakan

Agar sebahagian dari diriku berasa damai

Setelah seharian bersemuka dengan realiti.

 

Leave a Reply

